Δεν λέμε, ότι, δεν συμβαίνει ή δεν έχει συμβεί και σε άλλες πόλεις  Όμως, εκεί υπάρχουντσακάλιαΔημοτικοί Άρχοντες που, με κινήσειςελιγμούς, διορθώνουν την κατάσταση (βλέπε Αθήνα, βλέπε Νάουσα, βλέπε Θεσσαλονίκη, Ξάνθη…). Εδώ, οι αδιάφοροι Δημοτικοί Άρχοντες του τελευταίου μισού αιώνα, διαμόρφωσαν μια κάκιστη κατάσταση την οποία σιγοντάρισαν, άθελά τους, και οιαδιάφοροικαταστηματάρχες κι επιχειρηματίες διότιτο παιδί, αν δεν κλάψει, δεν πίνει γάλα”… κι εννοούμε, ότι, αφού δεν φωνάζουν οι ενδιαφερόμενοι, και δεν παραπονούνται και δεν διαμαρτύρονται για την εγκατάλειψηαν αυτοί, λοιπόν, που θίγονται τα συμφέροντά τους, δεν απαιτούν, ποιον περιμένουν να τους δώσει σημασία; Ευτυχώς, που, τα τελευταία χρόνια, έφυγαν οι παλιοί επιχειρηματίες, και οι νέοι, που αποτελούν το μέλλον και τη διάδοχη κατάσταση, αναδεύονται και προσπαθούν να δημιουργήσουν αιχμή πιέσεως που θανατρέψει και θα τρικυμιάσει τα λινάζοντα ύδατααν και η σημερινή άθλια οικονομική κατάσταση δεν συνηγορεί για πολλά πολλά

Δυστυχώς, δημιουργήσαμε μίαΠόλη Δύο Ταχυτήτων”! Και η ειρωνία είναι, ότι, κι εμείς των Μ.Μ.Ε. –εν αγνοία μας, όχικαλλιεργούμε αυτό το κλίμα, της εγκατάλειψης και της ερήμωσης όταν, όταν θα έπρεπε, να προβαίνουμε, σε τακτά χρονικά διαστήματα, σε υπομνήσεις αλλά και προτάσεις πάνω σε διορθωτικές κινήσεις για επανόρθωση και αποκατάστασηΤι εννούμε:

Ακολουθώντας την οδό, από πλ. Ανεξαρτησίας μέχρι πλ. Κολοκοτρώνη (καλύτερα μέχρι Λαγοπάτη), διαχωρίζουμε την εμπορική πόλη της Τρίπολης σε δύο…· έτσι δεν είναι; Ας συγκρίνουμε αυτά τα δύο, το βόρειο και το αντίστιχο νότιο, και ας αποφανθούμεΕίναι ίσια απ’ άποψη εμπορική και κτιριακή; είναι πασιφανές, τοόχι”. Το νότιο τμήμα, έναντι του βορείου, χωλαίνει· χωλαίνει ως προς την ποιότητα και ποσότητα καταστημάτων και, γενικά, επιχειρήσεων, κτιρίων, πράσινου, κινήσεως, πρεστίζ γενικά

Παλιότερα, και μέχρι το ’70, η οδός Ταξιαρχών, η άγουσα από τη νότια πλευρά του Παναρκαδικού Νοσοκομείου μέχρι τον Άγιο Δημήτριο και αυτή της Φιλλελήνων, έσφιζαν από ζωή! Το ίδιο και η Παλλαντίου, η Βασ. Όλγας (Γρ. Λαμπράκη), η Λαγοπάτη και, βέβαια, η Ουάσιγκτον και η Πάνω Αγορά, τα Ταμπάκικα, η Υψούντος, η Β. Δεκάζου, έσφιζαν από ζωή, από εμπορική κίνηση, από δύναμη, από…, από

Σήμερα, όλο τούτο το νότιο κομάτι, αποτελεί “πόλη, με ποδοσφαιρική ομάδα Βκατηγορίας”! Κι όμως, είναι ένα πολύ μεγάλο τμήμα που εφάπτεται της Κεντρικής πλ. και της Κολοκοτρώνηη Ανεξαρτησίας υστερείκαι που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το βόρειο τμήμα το οποίο, βέβαια, προίκα έχει την πλ. Άρεως αλλά και το αναπεπταμένο έδαφος για εξάπλωση της ΠόληςΜάλιστα, μετά και από την κατάργηση τηςΑγοράς της Παρασκευήςστο Πάνω παζάρι, έχουμε μιαμόρτοεμπορική περιοχή η οποία όσο προχωράει ο χρόνος, όλο και συρρικνώνεται και αποθνήσκει! Θα μου πεις, γιατί το λες αυτό, όταν υπάρχουν ταΜυστριώτεια”, το Μουσικό Γυμνάσιο, το ίδιο το Παζάρι

Εκείνο, που, εμείς προτείνουμε, διορθωτικά, και μέχρι νακουστεί και η άποψη τής, εν υπνώσει, κίνησης τωννοτίωννέων, σε ηλικία, επιχειρηματιών τηςφθίνουσας ζώνης”, είναι:

Πεζοδρόμηση της Ουάσινγκτον! Ουδείς, πλέον, δύναται να σταματήσει και να παρκάρει το αυτοκίνητό του, για να ψωνίσειΤουναντίον, αν πεζοδρομηθεί η οδός και φυτευθούν ποώδη φυτά, με παρτέρια, φωτιστικά, νερά, καθιστικάο δρόμος θα πάρει μια άλλη μορφή· θα γίνει περιπατητικός οπότε εύκολα κανείς θα επισκέπτεται βιτρίνες και καταστήματα, θα βελτιωθεί αισθητά και θα λάμψει το πρόσωπο των καταστηματαρχών! Διότικακά τα ψέματαδεν έφεξε μόνο για το βόρειο κομάτι της Πόλης!

Αναμόρφωση της πλ. Βαλτετσίου! Πρόκειται για το κλασικό Παζάρι της Πόλης που μετράει κοντά 200 χρόνια ζωής! Η πλ. Βαλτετσίου, το Σάββατοεμείς θα λέγαμε και την Παρασκευή το απόγευμαθα λειτουργεί ως Παζάρι· τις υπόλοιπες μέρες θα είναι μία σύγχρονη πλατεία. Το δάπεδο και τα περίπτεραέργκολες έγιναν· για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα πρέπει να συμπληρωθεί με παραδοσιακά φωτιστικά και δέντρα αλλά και με φύτευση πλατανιών επί της πλατείαςΕδώ, από πλευράς Δημαρχίας, δίνεται ωςμπόνουςτο νερό, τα λοιπά δημοτικά τέληστους καινούργιους πάντα μαγαζάτορεςώστε, περιφερειακά, να εγκατασταθούν μεζεδοπωλεία, ουζερί, … ενώ, τόσο στην Ουάσινγκτον όσο και επί της πλατείας Βαλτετσίου, πριμοδοτούμε παραδοσιακές επιχειρήσειςΑπό το Πάσχα και μετά, εδώ, στην πλ. Βαλτετσίου, στήνεται λυόμενο αμφιθέατρο για θερινές παραστάσεις!

Ωραίος δρόμος μπορεί να γίνει, αν πεζοδρομηθεί, η Ταξιαρχών (από το ύψος της 25ης Μαρτίου) και μέχρι την πλ. Αγίου Δημητρίου (φυτά δεξιά κι αριστερά, παρτέρια, φωτιστικά…).

Καταπληκτικό κομμάτι θα είναι η πλ. Αγίου Δημητρίου, με το Ναό στο κέντρο φωτισμένο με σκιές και πέριξ πράσινο, φώτα, καθιστικάενώ πρέπει να φυτευθούν δέντρα επί των, εκατέρωθεν, σημερινών πεζοδρομίων της!

Ας φαντασθούμε, μεκατέρωθεν δέντρα, την οδό Ταξιαρχών από το ύψος του Παναρκαδικού Νοσοκομείου μέχρι την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου· μαγεία δεν θα είναι; Το ίδιο και για τη Μεταμορφώσεως αλλά και τη Λαγοπάτη, την Παλλαντίου

Φεύγονταςτα Τσαγκαράδικααπό τη Φιλελλήνων και τα εργοστάσια Γαργαλιώνη και Καψιμαλάκου από την Υψούντος και τη Φωτάκου, αλλά και του Ψυχάρη, το ξυλάδικο, η διακοπή της Καταβρεχτήρας, του Μάμαλη το εργοστάσιο, η Βιοτεχνική Σχολή και η Μηχανική καλλιέργεια, το Τρένο…, αυτή η μεγάλη περιοχή υποβαθμίστηκε…!

Το τρίπτυχοΜουσείοΕυαγγελίστριαΑγιοΝικόλας” πρέπει ναναδειχθεί και να ενισχυθεί, κυρίως με το Μουσείο, διότι, ενώ έχουμε ένα από τα πιο καλά Μουσεία στον Ελληνικό χώρο, το έχει φάει η μαρμάγκα!

Μια σημαντική κίνηση βελτιώσεως είναι το ξαναζωντάνεμα του Αλογοπανήγυρου! Ναι· μην το γελάτεΜευθύνη της ενορίας Αγίου Τρύφωνα, του Συλλόγου των Προσφύγων και των Επιχειρηματιών του Παζαριού, δύναται να ξαναζωντανέψει το εβδομαδιαίο Πανηγύρι του Αγίου Πνεύματοςανά τας ρύμας και τας οδούςτου υψώματος και, βέβαια, όχι με άλογα…!

Ξεχασμένο κομάτι, απ’ άποψη ιστορίας και θέσεως, που, όμως μπορεί να επανακάμψει, είναι η πλ. Βυρσοδεψείων, τα θρυλλικάΤαμπάκικα”! Με το συντριβάνι στο κέντρο και τοΜουσείο του Βυρσοδέψηδύναται, η περιοχή, ναναγεννηθεί όπως παλιά!

Οι δευτερεύουσες οδοί: Κοραή, Καρακάλου, Κακλαμάνου, Αγίου Νικολάου (7 δρόμοι), Αταλάντης, Λαγοπάτη, Αύγης, Πελοπίδαμπορεί να παίξουν σημαντικότατο ρόλο αν προσεχθούν κι εξελιχθούν

Περαίνοντας, πρέπει να πούμε, ότι, δεν είμαστε οι ειδικοίόμως, μπορεί η Δημαρχία, με καλή θέληση, ναναθέσει και να γίνει μία Μελέτη λαμβάνοντας υπόψη τη σημερινή και παλιότερη κατάσταση, την ιστορία των οδώνώστε, οι Κάτοικοι και οι Επαγγελματίες της νότιας πόλης να μη νιώθουνΒήτα κατηγορίας”.

Γ.Φ.

(84)