Με παράδειγμα το 19ο Δημοτ. Σχολείο Ρεθύμνου, που, δημιούργησε δικό του μποστάνι για την ενίσχυση των σχολικών γευμάτων…, το 19ο Δημοτ. Σχολείο Ρεθύμνου, που, κάθε άλλο παρά «γκέτο» είναι αλλά παράδειγμα συλλογικής δράσης και διαπολιτισμικής επικοινωνίας…, ρίχνουμε την ιδέα, προς κάτι παρόμοιο για τα δικά μας Τριπολιτσιώτικα σχολεία όλων των βαθμίδων, μιας και είμαστε στην αρχή του σχολ. έτους…! Όμως, ας δούμε πώς και τι… :

Πέριξ, της Τριπόλεως, στον Μαντινειακό χώρο, υπάρχουν ουκ ολίγα Δημοτικά Σχολεία τα οποία, ένεκα ελλείψεως μαθητών, αναγκάσθηκαν κι έκλεισανΑπό αυτά, τα περισσότερα, αν όχι όλα, είχαν προαύλιακήπους οι οποίοι, κήποι, επί εύρωστων εποχών παρήγαγαν οπωροκηπευτικά με τη φροντίδα δασκάλων και παιδιώνδιότι, όλα αυτά τα σχολεία, δεν στερούνταν και του νερού

Τι θα λέγατε, λοιπόν, αγαπητοί Δάσκαλοι και Καθηγητές, αν κάθε σχολείο της πόλης χρεωνότανε κι ένα σχολείο της υπαίθρουάλλωστε, όλα ανήκουν στο Δήμο Τρίπολης– προκειμένου δημιουργήσει τον δικό του κήπο, το δικό του μποστάνι, το δικό του περιβόλιώστε, με τα παραγόμενα είδη, να διευκολύνει το οικονομικό συσσίτιο των άπορων οικογενειών του Σχολείου!

Μα, θα μου ‘πεις, ποιος ή ποιοι θα τον καλλιεργούνΠοιος άλλος από τον Σύλλογο Διδασκόντων, τον Σύλλογο Γονέων, τις Μαθητικές κοινότητεςσυνεπικουρούμενοι από το Δήμο ΤρίποληςΘαρχίζει η καλλιέργεια πριν το Πάσχα, και όλο το καλοκαίριμευθύνη των παραπάνωΕίναι μια ευκαιρία να «χωματίζονται» τα παιδιά της πόλης αλλά και να παίρνουν ιδέες για τέτοιες προσπάθειεςεπαγγελματικέςόταν μεγαλώσουνΕπίσης, συνηθίζουν στη συλλογικότητα, όπως και στην κοινωνικοποίησή τους μέσα στο ανθρώπινο σύνολοΈτσι αναπτύσσονται φιλικοί δεσμοί, έτσι χαλυβδώνεται η δημοκρατία, έτσι αδελφώνονται οι Έλληνες με τους Αλλοδαπούς

Είναι ακόμη μια ιδέαρόταση της Ο.Α., που, αναζητεί την υλοποίησή της

Ε.Γ.

(7)