Δεν είναι καινούργιο το δίλημμααφού, κατά καιρούς, στηχάρτινηΟ.Α. αρκετοί έχουν αναφερθεί κι έχουν πάρει θέση στο θέμα.. αν, πρέπει, δηλ. να λέμε, “Άλωση ΤριπολιτσάςήΑπελευθέρωση Τριπολιτσάς”…

Είθισται, εδώ και δεκαετίεςαπό την απαρχή του Εορτασμούνα επικρατεί τοΆλωση”… Όμως, ας δούμε τι σημαίνουν..:

ΑΛΩΣΗ = εκπόρθηση, κατάκτηση, πάρσιμο, κατάληψη, πτώση και, εννοούμε, ολοκληρωτική κυρίευση και υποταγή με βίαιο τρόπομιας πόλης ή ενός φρουρίου

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ = η απαλλαγή ενός ατόμου ή ενός φρουρίου ή μιας πόλης από τα δεσμά του και τη σκλαβιά του

Ποιο, από τα δύο είναι το σωστό στη δική μας περίπτωση;

Οι ιστορικοί πρόγονοί μαςτου 19ου και 20ού αι.- δεν μπορεί να κατηγορηθούν γιαγραμματοσύνη…! Τοις πάσι είναι παραδεκτό, πως ήξεραν γράμματα· καλά γράμματα…! Έτσι, λοιπόν, δεν μπορούσαν να περιπέσουν σε παιδαριώδη εννοιολογικά λάθηγιαυτό, και από την πρώτη στιγμή, το πάρσιμο της Τριπολιτσάς το χαρακτήρισαν, ως ΑΛΩΣΗ.

(Κάποιοι το παραλληλίζουν και το μπερδεύουν με τοΆλωση της Κωνσταντινούπολης”… Επειδή, εκεί, έχουμε πάρσιμο τηςελληνικήςχριστιανικήςΠόλης, από τους Τούρκους…, δεν μπορεί, να λέγεται, “Άλωσηκαι αυτό το πάρσιμο της Τρίπολης, αφού, η Τρίπολη ήταν ελληνική και την ξαναπήραν, οι Έλληνες από τους Τούρκους…).

Πολύ, σωστά, λοιπόν, η Τρίπολη χαρακτηρίζει, το πάρσιμό της, ως ΑΛΩΣΗκάτι, που, τις τελευταίες μέρεςένεκα Αλώσεως και Προέδρου Δημοκρατίαςο όρος πολυγράφτηκεσε αφίσες, ταμπλό, προγράμματακαι πολυσυζητήθηκεκαι σε μία, απ’ αυτές τις συζητήσεις, έτυχα κι εγώ

Ας τελειώσει, πλέον, αυτό το δίλημμακαι το ΑΛΩΣΗ ας συνεχιστείμετά βαΐων και κλάδων”..

Ν.Γ.

(38)