Ένα τεράστιο γκράφιτι φτιάχτηκε στο πάρκο Ναυαρίνου στα Εξάρχεια αυτές τις ημέρες. Πρόκειται για έργο με κοινωνικό περιεχόμενο του Ιταλού καλλιτέχνη με ψευδώνυμο BLU που αποτελεί κόσμημα για την περιοχή.

Από το 2009 το πάρκο Ναυαρίνου είναι αυτοδιαχειριζόμενο αφού οι κάτοικοι της περιοχής αρνήθηκαν να δεχτούν τα οικοδομικά σχέδια που είχαν στόχο τη δημιουργία κτιρίων και υποστήριξαν το δικό τους σχέδιο για ένα πάρκο στη θέση του πάρκινγκ που λειτουργούσε. Όχι μόνο δημιούργησαν μια ανάσα πρασίνου στο κέντρο της πόλης, αλλά επέκτειναν τις δράσεις τους και δημιούργησαν ακόμα και λαχανόκηπο.

Exarcheia grafity

Ένα πολύχρωμο γκράφιτι στο πάρκο Ναυρίνου που μοιράζει μηνύματα και ομορφαίνει την πόλη.

Ο Ιταλός καλλιτέχνης μάλλον δεν επέλεξε το σημείο αυτό τυχαία. Το έργο φαίνεται ως συνέχεια των φυτών του πάρκου. Στη μουντή πόλη του BLU «ανθίζουν» τα λουλούδια και οι άνθρωποι.

Exarcheia grafity

Το γκράφιτι φαίνεται μέσα από τα δέντρα ακόμα και από απόσταση.

Κρεμασμένος από σκοινιά και με τη βοήθεια της ομάδας του πάρκου κατάφερε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα να ολοκληρώσει ένα έργο με μέγεθος όσο μια πολυκατοικία. Έδωσε χρώμα και μια ανοιξιάτικη διάθεση στη γειτονιά της Αθήνας.

Exarcheia grafity

Στο κάτω μέρος του λέει «Και τι δεν κάνατε για να με θάψετε, όμως ξεχάσατε πως ήμουν σπόρος», μια φράση που ταιριάζει με το γκράφιτι αλλά και με την ιδεολογία του πάρκου.

Ο BLU είναι ένας από τους πιο γνωστούς καλλιτέχνες του δρόμου σε όλο τον κόσμο. Η δράση του ξεκίνησε το 1999. Έχει κάνει έργα σε Αυστρία, Ιταλία, Γερμανία, Ισπανία και άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και στην Αμερική.

Exarcheia grafity

Ο τοίχος πριν να γίνει ο καμβάς του BLU. Το άχρωμο έδωσε τη θέση του στο πολύχρωμο και ανθισμένο

Κάποια έργα του έχουν λογοκριθεί. To 2010 του προτάθηκε να ζωγραφίσει έναν εξωτερικό τοίχο στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Λος Άντζελες. Το έργο του απεικόνιζε φέρετρα που είχαν σκεπαστεί με δολάρια αντί για την αμερικανική σημαία. Ο διευθυντής του Μουσείου αποφάσισε να καλύψει το έργο με άσπρη μπογιά επειδή είχε πολιτικό περιεχόμενο.

Φωτογραφίες : Αργυρώ Σαμιώτη

(86)