Aπό εκεί που δεν είχαμε…, αίφνης βρισκόμαστε με τόσους Μουσικούς «που να μην ξέρουμε, τι να τους κάνουμε»…!

Αναμφίβολα, ήταν και θέμα της τελευταίας 20ετίας (1990-2010) όπως και συγκυριών… Όπως και να έχει, όμως, οι «μουσικάντηδες», εν Τριπόλει, σήμερα, πλεονάζουν, κατά πολύ…

Ξεκινώντας από την Εκπαίδευση… από τον έναν Μουσικό, που, ανέκαθεν είχε, η Τρίπολη, ως Καθηγητή στην Παιδαγωγική Ακαδημία -τόσο προπολεμικά όσο και μεταπολεμικά- και τον άλλον έναν, αργότερα, στα Γυμνάσια της Τρίπολης -γι’ αρκετά χρόνια ήταν η Κική Νεστορίδου, που, ταυτόχρονα, διατηρούσε και το Παράρτημα του Ελληνικού Ωδείου…- ξαφνικά, βρισκόμαστε με σωρό Μουσικούς σε Γυμνάσια, Λύκεια, Δημοτικά, Ωδεία, Ορχήστρες, Χορωδίες…!

Ογκώδες κεφάλαιο αποτέλεσε η έλευση του Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου το οποίο ήταν «δώρο Θεού» για την Τρίπολη… και το οποίο απόκτησε τη δική του σύγχρονη στέγη, ένα κουκλίστικο οικοδόμημα, στη νότια πλευρά της πόλης -Μαϊθανασάκο-, με όλες τις χρειαζούμενες αίθουσες… αλλά και ένα αμφιθέατρο Συναυλιών 400 θέσεων, οι Καθηγητές, του οποίου, είναι όλοι Διπλωματούχοι Οργάνων αλλά και απόφοιτοι Πανεπιστημίων οι περισσότεροι…!

Τα δύο Ωδεία της πόλης, όπως, και οι δυο τρεις Μουσικές Σχολές, χωρίς αμφιβολία, έχουν ανεβεί κατακόρυφα… με Καθηγητές, κι εδώ Διπλωματούχους, ντόπιους ή εξ’ Αθηνών… έχοντας ουδεμία συνάφεια με προηγούμενες καταστάσεις ημιμάθειας των διδασκόντων…! Την απόδοσή τους, κάθε φορά, αποδεικνύουν με εμφανίσεις αξιώσεων, τόσο στο τραγούδι όσο και στην οργανική μουσική! Και τα οποία, Ωδεία και Μουσικές Σχολές, βγάζουν Μουσικούς… που τελειοποιούνται στην Αθήνα…

Η Φιλαρμονική, αν και δεν έχει φτάσει στο ύψος, που, θα… εντούτοις, δημιουργεί αξιόλογο έργο…· πολύς καλός είναι ο νυν φερέλπιδας Μαέστρος! Βλέπεις, επιτέλους, παιδιά στη Φιλαρμονική, αγόρια και κορίτσια, με ροδαλά πρόσωπα… μακριά από τη «γεροντοκρατία και αγραμματοσύνη» που καταδυνάστευε, την Μπάντα μας, για πάμπολλες 10ετίες!

Η εμφάνιση κάποιων «γκρουπ» σε Συναυλίες… εμπρός από το «Μαλλιαροπούλειο» ή… αναδεικνύουν αυτό, που, πιστεύουμε, δηλ. την κατακόρυφη άνοδο της Μουσικής, στην Τρίπολη, όπως και μεμονωμένα άλλα σχήματα δυο-τριών ατόμων τα οποία εμφανίζονται σε χώρους νυχτερινής εστίασης… -απόλαυσε Βασ. Γεωργακόπουλο στο πιάνι…!

Οι παραστάσεις Συναυλιών και Κοντσέρτων υψηλού επιπέδου αποδεικνύουν το αληθές του τίτλου…

Η Παραδοσιακή Μουσική έχει βρει, κι αυτή, τον δρόμο της… όχι μέσα από τα πανηγύρια… αλλά μέσα από τα πολλά εξαιρετικά χορευτικά συγκροτήματα που διαθέτει η Τρίπολη… συγκροτήματα που φέρνουν ολοζώντανες ποιοτικές ορχήστρες Παραδοσιακής Μουσικής…!

Από την άλλη, στον Θρησκευτικό τομέα… τα ψαλτήρια, πλέον, κατέχουν άνθρωποι καταρτισμένοι στα νάματα της Βυζαντινής Μουσικής… και δεν έχουν σχέση οι άμουσοι και οι «εμπειροτέχνες» της ψαλτικής…!

Τέλος, οι Πολυφωνικές Χορωδίες πραγματοποιούν σημαντικό έργο με πρώτη και καλύτερη τη ΧΟΡΩΔΙΑ ΤΡΙΠΟΛΗΣ η οποία, στα 30, περίπου, χρόνια της, έχει να επιδείξει πρωτοποριακό έργο που συνοψίζεται στη Συμφωνική Ορχήστρα της, που, για πρώτη φορά διδάχθηκαν κλασικά όργανα -φαγκότο, όμποε, κοντραμπάσο…-, στο Μουσικό περιοδικό «Φωνόγραφος»… ενώ αποτελεί τον «Μουσικό πρεσβευτή» της Τρίπολης, σ’ Ελλάδα κι Εξωτερικό!

Όλα τ’ ανωτέρω, προσδίδουν Πολιτισμό στην Τρίπολη, όπως και καθετί που έχει τη σφραγίδα «της Τέχνης»…!

Ν.Κ.

 

(59)