Για την πατρίδα του Ομήρου υπήρχε στην αρχαιότητα διαφωνία και είχε δημιουργηθεί το γνωστό Ελεγείο: «Επτά πόλεις ερίζουσιν αμφί ρίζαν Ομήρου: Σμύρνη, Ρόδος, Κολοφών, Σαλαμίς, Άργος, Χίος, Αθήναι».
Έτσι μόλις τώρα τελευταία επικράτησε η εκδοχή της Χίου και οργανώθηκαν εκεί τα σχετικά Συνέδρια των Ομηρικών Μελετών.
Το ίδιο συμβαίνει και με την πατρίδα του Γέρου του Μοριά:

1)Έρχεται το Ραμοβούνι της Μεσσηνίας όπου, όπως ο ίδιος αναφέρει στα Απομνημονεύματα του, γεννήθηκε τη Δευτέρα της Λαμπρής στις 3)15.4.1770. Με φροντίδες του στρατηγού Κολλέτσου έγιναν στις 7)4)1974 τα αποκαλυπτήρια της προτομής που στήθηκε εκεί. Πιο καλύτερα φυσικά θα ήταν αν γινότανε τη Δευτέρα της Λαμπρής στις 15.4.1974 που θα συνέπιπτε με την 204η επέτειο των γενεθλίων του.
2) Το «δόλιο» Λυμποβίσι της Αρκαδίας που είναι τα ερείπια του πατρικού του σπιτιού.
3) Το «χαλασμένο» Ρουπάκι του Τουρκολέκα όπου ήταν το χωριό που έζησαν πολλά χρόνια οι πρόγονοι του με το επώνυμο Τσεργίνηδες.
4)Το Ρουπάκι των Γιανναίων. Μια τοποθεσία που επίσης λέγεται ότι γεννήθηκε ο Κολοκοτρώνης και ήταν το καλύβι του Τριαντάφυλλου (= Κολοκοτρώνη) και ζουν ακόμη συγγενείς του με το επώνυμο Τριαντάφυλλος.
5) Το Ελαφοβούνι ή Ραμοβούνι του Τουρκολέκα όπου η τοπική παράδοση επιμένει να υποστηρίζει ότι γεννήθηκε ο Κολοκοτρώνης.
6) Η Ρουπακόρραχη του Ακόβου, που δεν φαίνεται να έχει λιγότερα δικαιώματα, αφού εκεί ήταν το αλώνι, τα αμπέλια και τα μαντριά του Κολοκοτρώνη και έζησε δώδεκα ολόκληρα χρόνια, με την Ακοβίτισσα γυναίκα του, την Αικατερίνη, κόρη του προεστού Χριστόδουλου Καρούσου που τον σκότωσαν οι Τούρκοι και
7) Το Ρουπάκι της αρχαίας Μαλαίας που βρίσκεται στο δρόμο από Λεοντάρι προς το Ανεμοδούρι και όπου άλλη παράδοση θέτει τη γέννησή του.
Έτσι και το Λεοντάρι πρωτεύουσα της τότε επαρχίας, θέλει καταδικό του και τον Γέρο του Μοριά ακολουθώντας την Αθήνα που ήθελε δικό της τον Όμηρο.
Σπ. Η. Κωστόπουλος

(124)